logologo textuser-icon

KONSULTACJA LOGOPEDYCZNA

Konsultacja logopedyczna to spotkanie w celu skontrolowania mowy dziecka i zadania pytań terapeucie odnośnie jego rozwoju. Zostaje na niej przeprowadzony wywiad z rodzicem lub opiekunem oraz badanie dziecka. Jest to pierwszy krok przed rozpoczęciem terapii, który umożliwi wspólne omówienie dalszych działań

zdjęcie kategorii

REZERWUJ

Rodzicu! Niezwłocznie udaj się do logopedy, jeśli Twoje dziecko:

  • w wieku 6. miesięcy nie gaworzy
  • po ukończeniu 1 roku życia nie wypowiada sylab oraz pojedynczych słów
  • podejrzewasz, że nie rozumie wydawanych przez Ciebie poleceń
  • w wieku 2 lat nie mówi prostych słów np. mama, baba, tata, dada
  • między 2. a 3. rokiem życia nie wypowiada prostych zdań
  • w wieku 3 lat nie wymawia którejkolwiek z samogłosek ustnych: a, o, e, i, y
  • w wieku 4 lat nie potrafi opowiedzieć historyjki obrazkowej, wypowiada proste słowa lub równoważniki zdań, zniekształca wyrazy, nie wypowiad głosek:k, g, l, ś, ź, ć, dź, s, z, c, dz, gdy zamiast głoski f, w, wymawia p, b, h,zamienia g na k, oraz zamiast r mówi j
  • między 5. a 6. rokiem życia nie wypowiada następujących głosek:l, s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, k, g, ą, ę oraz gdy przestawia sylaby w obrębie wyrazu, lub skraca wyrazy.

Przebieg konsultacji logopedycznej

Najważniejszą częścią konsultacji logopedycznej jest wywiad. W przypadku dziecka jest to wywiad z rodzicem. Logopeda będzie pytał m.in. o choroby matki w ciąży, przebieg ciąży i porodu, zdrowie dziecka, sposób karmienia dziecka, przebieg rozwoju psychoruchowego dziecka, rozwój mowy oraz czy w rodzinie dziecka występują wady wymowy. Wywiad jest konieczny, żeby pomóc logopedzie określić przyczynę wady wymowy i opracować skuteczny plan terapii. Kolejnymi etapami konsultacji jest badanie mowy i umiejętności komunikacyjnych. Forma badania jest dostosowana do wieku badanego. Na jego podstawie logopeda wstępnie oceni umiejętności nawiązywania kontaktów przez dziecko, sprawność aparatu artykulacyjnego, sposób artykulacji, zasób słownictwa i umiejętność formułowania wypowiedzi. W przypadku dzieci szkolnych logopeda sprawdzi też, czy ewentualna wada wymowy wpływa na umiejętności czytania i pisania. W razie potrzeby zostaną przeprowadzone badania uzupełniające. Podczas trwania konsultacji logopedycznej przez cały czas prowadzona jest obserwacja dziecka.

SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ NASZYCH SPECIALISTÓW

Magdalena Żabska
Izabela Filarska
Angelika Łubińska
Natalia Kupiec

Izabela Filarska

Logopeda – absolwentka dziennych studiów magisterskich na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Moją przygodę z logopedią rozpoczęłam na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, gdzie ukończyłam studia I i II stopnia zdobywając tym samym tytuł magistra logopedii. Przez cały okres studiów odbywałam praktyki w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym, gdzie pracowałam z podopiecznymi, z zespołami genetycznymi i niepełnosprawnością intelektualną. Obserwacje i samodzielne prowadzenie zajęć w tym ośrodku dały mi szansę na wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce, rozbudzenie i pogłębienie zamiłowania do twórczej pracy logopedycznej oraz poczucia odpowiedzialności za jej wyniki. Wiedzę praktyczną zdobywałam również w szkole, w gabinetach logopedycznych oraz w żłobku, gdzie pracowałam jako logopeda. Obecnie staram się poszerzać swoją wiedzę biorąc udział w licznych szkoleniach oraz będąc uczestnikiem studiów podyplomowych na kierunku Neurologopedia, na Uniwersytecie Jagiellońskim. W pracy bardzo cenię sobie indywidualne podejście do terapii każdego pacjenta oraz komfort podczas zajęć. W stosunku do najmłodszych stosuję metodę nauki przez zabawę. Staram się nieszablonowo oraz kreatywnie wykorzystywać metody i pomoce terapeutyczne, dzięki czemu spotkania pozostają atrakcyjne dla małych Pacjentów.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend condimentum hendrerit. Phasellus vel mauris pellentesque enim rutrum commodo. Suspendisse viverra tellus et felis pharetra tristique. Phasellus vestibulum sapien nec consequat ornare. Sed in posuere urna. Duis eleifend volutpat nulla in maximus. Donec auctor sodales sapien ac tincidunt.