logologo textuser-icon

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

Trening Umiejętności Społecznej to zajęcia ogólnorozwojowe prowadzone w grupach kilkuosobowych. Udział dziecka w zajęciach poprzedzony jest diagnozą funkcjonowania emocjonalno-społecznego dziecka i wywiadem z Rodzicami. Zajęcia TUS mają na celu rozwinięcie kompetencji społecznych w tym rozpoznawania i reagowania na swoje i cudze emocje, dobrej komunikacji czy współpracy w grupie.

zdjęcie kategorii

REZERWUJ

Dla kogo?

Zajęcia TUS przeznaczone są dla wszystkich uczniów, którzy prezentują szeroko rozumiane trudności w funkcjonowaniu społecznym. Trening Umiejętności Społecznych jest pomocny w terapii dzieci i młodzieży z autyzmem, zespołem Aspergera, zaburzeniami zachowania, ADHD, Zespołem Downa, Zespołem Williamsa. Zajęcia mogą być również skierowane do dzieci nieśmiałych, wycofanych oraz prezentujących zaburzenia lękowe.

  • TUS dla dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera

    to zajęcia koncentrujące się na wspieraniu rozwoju kompetencji społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych dostosowane do potrzeb i możliwości uczestników.

  • TUS dla dzieci z ADHD

    to w dużej mierze praca nad regulacją procesu pobudzenia i hamowania, tak aby uczeń z wyzwaniem rozwojowym funkcjonował w grupie z większą uwagą. Podczas zajęć pracuje się nad minimalizacją kosztów jakie ponosi osoba z ADHD w kontaktach społecznych w związku z deficytami uwagi i nadmierną ruchliwością w obrębie ciała.

  • TUS dla dzieci nieśmiałych

    to głównie praca nad procesem grupowym, aby stworzyć przestrzeń do otwarcia się nieśmiałej osoby na kontakty z grupą. Praca z wycofaną osobą często rozpoczyna się od pracy w diadzie (tylko dwoje dzieci), tak aby oswajanie się w byciu w kontakcie odbywało się w jak najbardziej komfortowych i bezpiecznych dla dziecka warunkach.

Cele treningu

  • Rozpoznawanie emocji swoich i innych w poszczególnych sytuacjach
  • Zrozumienie pojęcia „złość” i jej wyrażania
  • Uświadomienie istnienia granic między ludźmi
  • Nauka stawiania swoich granic i szanowanie granic innych
  • Poznanie sposobów reagowania na zaczepki i agresję innych wobec nas
  • Poznanie znaczenia słowa „asertywność”
  • Rozróżnianie zachowań agresywnych, asertywnych i uległych
  • Nauka rozpoznawania sytuacji, w której powinniśmy prosić o pomoc
  • Zrozumienie pojęcia krytyka oraz informacja zwrotna
  • Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
  • Komplementowanie innych oraz reagowanie na komplementy
  • Rozpoczynanie rozmowy z innymi ludźmi

SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ NASZYCH SPECIALISTÓW

Magdalena Żabska
Izabela Filarska
Angelika Łubińska
Natalia Kupiec

Izabela Filarska

Logopeda – absolwentka dziennych studiów magisterskich na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Moją przygodę z logopedią rozpoczęłam na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, gdzie ukończyłam studia I i II stopnia zdobywając tym samym tytuł magistra logopedii. Przez cały okres studiów odbywałam praktyki w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym, gdzie pracowałam z podopiecznymi, z zespołami genetycznymi i niepełnosprawnością intelektualną. Obserwacje i samodzielne prowadzenie zajęć w tym ośrodku dały mi szansę na wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce, rozbudzenie i pogłębienie zamiłowania do twórczej pracy logopedycznej oraz poczucia odpowiedzialności za jej wyniki. Wiedzę praktyczną zdobywałam również w szkole, w gabinetach logopedycznych oraz w żłobku, gdzie pracowałam jako logopeda. Obecnie staram się poszerzać swoją wiedzę biorąc udział w licznych szkoleniach oraz będąc uczestnikiem studiów podyplomowych na kierunku Neurologopedia, na Uniwersytecie Jagiellońskim. W pracy bardzo cenię sobie indywidualne podejście do terapii każdego pacjenta oraz komfort podczas zajęć. W stosunku do najmłodszych stosuję metodę nauki przez zabawę. Staram się nieszablonowo oraz kreatywnie wykorzystywać metody i pomoce terapeutyczne, dzięki czemu spotkania pozostają atrakcyjne dla małych Pacjentów.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend condimentum hendrerit. Phasellus vel mauris pellentesque enim rutrum commodo. Suspendisse viverra tellus et felis pharetra tristique. Phasellus vestibulum sapien nec consequat ornare. Sed in posuere urna. Duis eleifend volutpat nulla in maximus. Donec auctor sodales sapien ac tincidunt.