logologo textuser-icon

TERAPIA RĘKI

Terapia Ręki ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania. Przede wszystkim służy jednak do osiągnięcia samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.

zdjęcie kategorii

REZERWUJ

Terapia małej motoryki, zwana terapią ręki u dzieci, to forma terapii skoncentrowana na rozwijaniu i doskonaleniu zdolności motorycznych rąk. Jest to szczególnie ważne w rozwoju dzieci, ponieważ zdolności małej motoryki odgrywają kluczową rolę w codziennych aktywnościach, takich jak jedzenie, ubieranie się, pisanie, rysowanie, malowanie i wiele innych. Terapia małej motoryki jest przeznaczona dla dzieci, które mają opóźnienia w rozwoju lub trudności w wykonywaniu precyzyjnych ruchów rąk, co może wpływać na ich ogólny rozwój, funkcjonowanie i samodzielność. Dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi, takimi jak autyzm, zespół Downa, zaburzenia neuromotoryczne czy dyspraksja, mogą również korzystać z terapii małej motoryki. Podczas sesji terapii małej motoryki terapeuci wykorzystują różnorodne ćwiczenia, zabawy, gry i manipulacje, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb i umiejętności dziecka. Te aktywności pomagają wzmocnić mięśnie dłoni i palców, zwiększyć precyzję ruchów, poprawić koordynację, wzmacniać chwyt oraz rozwijać sprawność grafomotoryczną, czyli zdolności potrzebne do nauki pisania i rysowania. Terapia małej motoryki nie tylko rozwija zdolności fizyczne, ale także wpływa na rozwój umysłowy i emocjonalny dziecka. Dzięki zastosowaniu zabawek, materiałów artystycznych i ćwiczeń, terapeuci tworzą przyjazne i pozytywne środowisko, które zachęca dzieci do eksploracji, uczenia się i rozwijania swoich umiejętności w przyjemny sposób. Kluczowym celem terapii małej motoryki jest poprawa sprawności ruchowej rąk i palców, co przekłada się na zwiększenie niezależności dziecka w codziennych czynnościach oraz ułatwia mu naukę szkolną. Dzięki regularnym sesjom terapeutycznym, dzieci mogą osiągać postępy w swoim rozwoju, rozwijać pewność siebie i zdobywać umiejętności potrzebne do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym i szkolnym.

Terapia skierowana jest przede wszystkim do dzieci wykazujących:

  • zaburzenia napięcia w obrębie kończyny górnej (wzmożone lub obniżone napięcie)
  • nieprawidłową postawę ciała
  • problemy z wykonywaniem codziennych czynności (picie z kubka, zapinanie guzików)
  • problemy w zabawach manualnych (układanie małych przedmiotów, lepienie plasteliny)
  • problemy grafomotoryczne (pisanie, malowanie)
  • zaburzenia kontroli wzrokowo-ruchowej
  • problem z koordynacją ruchową

Cele terapii:

  • poprawa sprawności ruchowej całej kończyny górnej
  • udoskonalenie sprawności manipulacyjnej ręki
  • wykonywanie kontrolowanych i precyzyjnych ruchów palców
  • doskonalenie umiejętności chwytu
  • doskonalenie pisania
  • praca nad koordynacją pomiędzy dłońmi
  • wspomaganie utrzymywania prawidłowej postawy
  • poprawa koncentracji

SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ NASZYCH SPECIALISTÓW

Magdalena Żabska
Izabela Filarska
Angelika Łubińska
Natalia Kupiec

Izabela Filarska

Logopeda – absolwentka dziennych studiów magisterskich na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Moją przygodę z logopedią rozpoczęłam na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, gdzie ukończyłam studia I i II stopnia zdobywając tym samym tytuł magistra logopedii. Przez cały okres studiów odbywałam praktyki w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym, gdzie pracowałam z podopiecznymi, z zespołami genetycznymi i niepełnosprawnością intelektualną. Obserwacje i samodzielne prowadzenie zajęć w tym ośrodku dały mi szansę na wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce, rozbudzenie i pogłębienie zamiłowania do twórczej pracy logopedycznej oraz poczucia odpowiedzialności za jej wyniki. Wiedzę praktyczną zdobywałam również w szkole, w gabinetach logopedycznych oraz w żłobku, gdzie pracowałam jako logopeda. Obecnie staram się poszerzać swoją wiedzę biorąc udział w licznych szkoleniach oraz będąc uczestnikiem studiów podyplomowych na kierunku Neurologopedia, na Uniwersytecie Jagiellońskim. W pracy bardzo cenię sobie indywidualne podejście do terapii każdego pacjenta oraz komfort podczas zajęć. W stosunku do najmłodszych stosuję metodę nauki przez zabawę. Staram się nieszablonowo oraz kreatywnie wykorzystywać metody i pomoce terapeutyczne, dzięki czemu spotkania pozostają atrakcyjne dla małych Pacjentów.

FORMULARZ KONTAKTOWY

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec eleifend condimentum hendrerit. Phasellus vel mauris pellentesque enim rutrum commodo. Suspendisse viverra tellus et felis pharetra tristique. Phasellus vestibulum sapien nec consequat ornare. Sed in posuere urna. Duis eleifend volutpat nulla in maximus. Donec auctor sodales sapien ac tincidunt.